Vírník SUPER-G (Hobbyking EPO)
Vlastně uplně náhodou se mi dostal do ruky tento ještě nový stroj , po kterém jsem v loňském roce pokukoval , ale pak z toho sešlo a najednou ho mám.
Před 2 dny jsem ho zalétl , splečně s Pavlem jsme ho nastavili podle návodu , jen baterky jsem měl větší a nepatrně těžší než doporučují (4S4000mAh), ale nakonec se ukázalo že jedině dobře. Všechno už v modelu je , motor regulátor , serva a dokonce což je uplně super , roztáčení rotoru před startem , takže odpadá nutnost čekat na roztočení rozjezdem a start je podstatně kratší než u jeho kolegy Autogyro též z hobbykingu. Je to něco u nás na letišti nového , vrtulníky a koptéry jsou díky Pavlovi již samozřejmostí , ale vírník jsme tu ještě neměli , tedy pokud nepočítám bráchovu již zmiňovanou AC-10 Autogyro ,s kterou se mu to nezdařilo , a vlastně nikdy nepřistála. Nevěděl jsem co od toho čekat , ale moc mě to překvapilo , je to parádní stroj , jen jsem 2x tipnul do trimeru výškovky na potlačení jinak nic. Mám s ním nyní 8 startů a uvidíme co se časem naučím za kousky s touhle tiplicí Možná do budoucna zvětším SOP , chtěl jsem dělat souvraty a moc se mu tam nechce , na zatáčky tak akorát , ale víc bude líp podle mého názoru. Na 8 minut letu spotřebuje cca 2600mAh z baterek , ale samozřejmě to nehoním na plný plyn...
Má jen jednu nevýhodu , kterou zná asi každý vrtulníkář který si zaletí příliž daleko, špatně se čte poloha a protože se musí pořád letět aby se nezastavil rotor , chce to si lítat kolem čumáku , už jsem měl i krizovku ale naštěstí jsem to včas zjistil jak doopravdy je.